mandag, februar 27, 2006

Wiki bedst egnet til projektremlæggelse

I det alternative medieprojekt er der tale om en fremlæggelse som erstatning for en egentlig skriftlig opgave. Nu har jeg læst og tænkt og diskuteret valget af web-værktøj med nogen af de mennesker, som jeg ved arbejder pædagogisk indenfor dette felt - og der er enighed om at wiki formatet vil være bedst egnet til en længere fælles tekst, som skal kunne disponeres, flettes sammen og redigeres. Vores udgangspunkt er muligvis alligevel webloggen som har større udbredelse; jeg tror det kunne være nyttigt at præsentere de studerende for begge dele, så de selv kan vælge. Mange af funktionerne er ganske ens; det er selve strukturen som er forskellig. Jeg har foreløbig oprettet en demowiki her på http://internetasmedia.wikispaces.com - og for at kunne arbejde med den skal I også her inviteres af mig. Men den er åben og kan læses af alle. Foreløbig er den dog ret bar.

På CVU Sønderjylland arbejder Lis Faurholt med den mediepædagogiske dimension, og hun opfordrede os til at bruge det materiale, som ligger på deres wiki - i vidensdelingens navn er det jo en fin måde at få samlet noget hurtigt stof. Lis er netop startet på et forløb for pædagogstuderende, der vil kombinere naturfag med multimedier.